dijous, 7 de maig del 2015

03/05/15 Mirabèl al Tartareu Folk II

Un cap de setmana deliciós.

Comencem l'aventura el dissabte. Per un cantó uns marxen a fer caiac pel Congost de Montrebei i els altres ens proposem de fer-hi una excursió, però això ja ens comporta anar-hi amb cotxes diferents. No dubtem parar-nos a un forn que recordem a mig camí direcció cap a Balaguer per tastar-hi la coca de sucre i intentar si ens deixen participar a un sorteig per un viatge a les millors pastisseries d'Europa (aquella n'és ja una d'elles?)

Abans d'anar al congost passem per Tartareu per deixar els instruments. La intuïció ens porta a una casa amb la porta entre-oberta i ens rep el cuiner que ens deixa dipositar els instruments en una sala. Més tard vam saber que just aquella era la casa d'en Joan Benaiges!

Anem cap a Àger, preguntem per com arribar al congost, pugem a un senyor que feia autoestop per a poder tirar-se per segona vegada amb el parapent des del cim del Montsec i que ens explica els intríngulis d'aquest esport.

Un cop al congost al·lucinem de la gentada que hi ha! Increïble! Tampoc entenem massa qui és propietari i qui gestiona tot aquest paratge natural... Però iniciem la nostra marxa contemplant una flora i paisatge espectacular. Per dinar veiem des de dalt els caiacs que ens han reconegut (per la calva, diuen!). Ens trobem a mig camí de tornada cap als cotxes i anem cap a Tartareu (alguns passant primer per una pastisseria a cercar algunes delícies...)

Gaudim del ball de la Guida i de tota la gent que ens hem aplegat en aquest lloc tant remot i encantador. Casa d'en Joan és el centre d'operacions, d'allotjament i de manutenció. Sopem amb un menjar deliciós que ens han preparat.

A la nit Cap Cadira ens fa ballar de valent. En acústic i cantat amb molta energia i delicadesa. Un xotis dedicat a Mirabèl, uns garrotins, la masurca de l'Anna... tot plegat molt bonic.

Afterauers irromp amb brevetat, que la Guida la tenim cansada. La jam folk s'allarga una mica però de seguida tots fem cap per esperar el nou dia.

L'endemà diumenge el dia arrenca amb un bon esmorzar, els tallers de la Raquel i el ball de Mirabèl, que també el fem en acústic.

Per dinar un bon arròs amb conill (ai, quins records...!) i ja va sent hora de tornar cap a casa.

Aquest cop a mig camí ens parem a comprar oli. I per l'A2 ens tornem a creuar els dos cotxes de Mirabèl!